Popieþius Benediktas XVI dar kartà iðreiðkia pagarbà islamo religijai
 
 

Iðtrauka ið 2006 m. rugsëjo 20 d. per bendràjà audiencijà pasakytos kalbos apie kelionæ á Vokietijà

<...> Tà dienà [rugsëjo 12 d., – red.] ypaè graþus iðgyvenimas man buvo skaityti paskaità Regensburgo universiteto, kuriame prieð daugelá metø profesoriavau, profesoriams ir studentams. Su dþiaugsmu dar kartà susitikau su universiteto pasauliu, ilgà laikà man buvusiu dvasine tëvyne. Tema pasirinkau tikëjimo ir proto santykio klausimà. Norëdamas parodyti auditorijai dalyko dramatiðkumà ir aktualumà, pacitavau kelis þodþius ið vieno krikðèionybës ir islamo XIV a. dialogo, kuriame krikðèioniðkasis paðnekovas, Bizantijos imperatorius Manuelis II Paleologas mums nesuprantamai aðtria forma islamiðkajam paðnekovui iðkelia religijos ir smurto santykio problemà. Ši citata, deja, galëjo bûti neteisingai suprasta. Taèiau ádëmiam mano teksto skaitytojui aiðku, kad Viduramþiø imperatoriaus ðiame dialoge iðtartø neigiamø þodþiø jokiu bûdu nenorëjau padaryti savais ir kad jø poleminis turinys tikrai neatspindi mano asmeninio ásitikinimo. Siekiau visai ko kita: pradëdamas nuo to, kà Manuelis II vëliau labai graþiais þodþiais teigiamai sako apie racionalumà, kuriuo derëtø vadovautis perteikiant tikëjimà, norëjau parodyti, kad tarpusavyje dera ne religija ir smurtas, bet religija ir protas.

Tad mano paskaitos tema – atsiliepiant á universiteto misijà – buvo tikëjimo ir proto santykis: norëjau pakviesti vesti krikðèioniðkojo tikëjimo dialogà su ðiandieniu pasauliu ir visø kultûrø bei religijø dialogà. Tikiuosi, kad ávairiomis savo apsilankymo progomis – pavyzdþiui, Miunchene, kur pabrëþiau, kaip svarbu gerbti tai, kas kitiems ðventa, – aiðkiai parodþiau savo gilià pagarbà didþiosioms religijos ir pirmiausiai „vienatiná Dievà“ garbinantiems musulmonams, su kuriais stengiamës „bendromis jëgomis saugoti bei neðti visiems þmonëms socialiná teisingumà, moralines gërybes, taikà bei laisvæ“ (Nostra aetate, 3). Taigi tikiuosi, kad mano kalba Regensburgo universitete, nurimus pirmo momento reakcijoms, paskatins ir padràsins imtis teigiamo ir kartu savikritiðko dialogo tiek tarp religijø, tiek tarp ðiuolaikinio proto ir krikðèioniø tikëjimo. <...>

Parengë „Baþnyèios þinios“

 
 
   
 
     
© 1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalikø interneto tarnyba, info@kit.lt